jueves, 21 de febrero de 2019

Ester Ribas

El nostre procés d'aprenentatge


Després del primer bloc teòric del MFP, vàrem començar el primer període del pràcticum. Un breu però intens contacte amb el món docent i amb el nostre futur professional que hem volgut representar al nostre Thinglink d'una manera molt visual i comunicativa, per tal d'apropar la nostra visió del procés.

En la meva opinió he de dir que la possibilitat que suposa disposar de dues setmanes com primer contacte abans del segon bloc del pràcticum, és sens dubte útil i orientatiu. Per començar et brinda la possibilitat de conèixer al teu tutor, la persona que t'acompanyarà durant les pràctiques, et guiarà i t'anirà mostrant a poc a poc la feina que fa dins l'aula, i que per últim, t'avaluarà. D'altra banda et permet conèixer als grups amb els quals treballaràs i per als quals programaràs una unitat didàctica. A més coneixeràs altres grups i altres professors, el que et permet vorer als diferents grups a diferents professors o ambients.
El pràcticum, per tant, ha suposat una primera pressa de contacte amb la docència, curta, però intensa.

Per aquest segon bloc teòric ressaltaria 2 aspectes que per mi han estat fonamentals. Per una banda el treball amb unitats didàctiques, tan necessàries com laborioses, i d'altra banda el treball amb eines que ens permetran diversificar metodològicament, ampliar coneixements i compartir continguts d'una manera senzilla i divertida. D'altra banda, hem descobert el món de les llicències Creative Commonsels REA, així com eines per crear-ne.



El nostre Thinglink

Ara ja coneixem més profundament els processos i els entorns d'aprenentatge, som capaços de treballar amb eines i plataformes digitals per crear i modificar recursos didàctics a l'altura del que s'espera dels professors del futur (més proper que llunyà).

És en aquest punt, just abans de començar el segon període de pràcticum, mirem cap al futur i cap als canvis que són ja imparables, tot i no suposar una majoria als centres docents (cosa que vàrem poder observar durant el període de pràcticum). Queda molta feina per fer i som nosaltres, els que ara haurem de treballar i esforçar-nos per anar, a poc a poc, implantant noves tecnologies, metodologies, eines i procediments, que actualitzin els centres, els departaments, les aules i en definitiva, evolucionar juntament amb tota la comunitat educativa, apropant-la als canvis socials, culturals i econòmics que marquen el nostre temps. Serem nosaltres els que haurem d'apostar per innovar, crear i compartir, tal com ho deia Eduard Vallory durant la seva visita a la UIB d'Eivissa.

Suposo que caminem cap a la utopia, com tantes voltes hem vist durant les classes, els debats i les reflexions. La utopia d'una educació millor, i no només això, una educació que no s'entengui si no és en relació directa amb els canvis, les demandes, i en contínua evolució, com els alumnes amb els quals treballem. És i serà l'única forma de no quedar-se endarrere, ser valents, ser crítics amb la nostra feina i amb la responsabilitat que suposa. Valorar el que és positiu reformular el que és millorable. 
Comencem el segon període de pràctiques mirant cap al futur i amb l'esperança de poder donar la millor versió de nosaltres mateixos.


No hay comentarios:

Publicar un comentario