viernes, 22 de febrero de 2019

Reflexió Tinglink - Noelia

Tal com hem destacat al nostre Thinglink, “els ingredients que conformen les nostres vivències durant aquest MFP 2018/19 han set variats, enriquidors, gustosos i sorprenents”. Però, per tal d’oferir una perspectiva completa d’aquesta experiència, és fonamental establir d’on partia jo i quines eren les meves expectatives abans d’endinsar-me en el món de la docència. La idea del meu futur com a professora ja em ve rondant pel cap des que era molt petita, i com m’agraden els idiomes vaig decidir especialitzar-me en anglès. Em va agradar molt la carrera, però la major part de les assignatures estaven centrades en aspectes històrics, descriptius o literaris de l’anglès, no en la vessant docent. Per això mateix, em vaig apuntar al màster amb il·lusió i un poc de por, ja que, en el fons, pensava: i si ara provo l’ensenyament de l’anglès i no m’agrada el gust?


El primer bloc teòric del màster va fer que els meus dubtes comencessin a dissipar-se, ja que les diferents assignatures ens varen proporcionar coneixements de qualitat per poder aportar el nostre gra d’arena i anar millorant el sistema educatiu. El fet de tenir les eines necessàries per poder influir en les vides dels adolescents va substituir la por per la motivació, ja que la càrrega de responsabilitat dels docents és molt alta. D’aquesta manera, les competències bàsiques, l’aprenentatge significatiu, les eines TIC com a plataformes educatives, l’atenció a la diversitat, l’ensenyament personalitzat, les activitats dinàmiques, l’educació emocional i el treball cooperatiu són només alguns dels ingredients que els professors del primer bloc temàtic han emfatitzat. Aquesta primera presa de contacte amb la teoria em va fer ser conscient de la necessitat de canviar la dinàmica de les classes tradicionals que, en general, jo havia presenciat a l’institut.


Quan vaig començar els deu dies d’observació a l’institut, vaig sentir que realment estava on havia d’estar. La meva tutora de pràctiques em va acollir molt bé i tots els professors del departament d’anglès em varen obrir les portes de les seves classes. Per això, ja des del primer dia d’observació vaig sentir que aprendria molt. És cert que les idees teòriques que havíem estat treballant durant les classes del màster no es veien reflectides a l’institut, i que cal treballar molt intensament per tal de poder progressar. No obstant això, penso que la màxima finalitat de les classes teòriques del màster ha de ser formar als futurs docents de manera que aquests siguin capaços d’instaurar als centres les noves metodologies que han après, utilitzar diferents suports i recursos digitals per treure el màxim partit del potencial dels alumnes i dinamitzar les classes, entre d’altres.


Finalment, a l’acabar el segon bloc teòric del màster, hem après que l’avaluació hauria de ser gratificant i reguladora (tal com Neus Sanmartí destaca), hem estudiat en què consisteixen els entorns d’aprenentatge i hem entès que la innovació hauria de ser el nostre objectiu primordial. Ara tots els ingredients que necessitem per iniciar el segon període de pràctiques ja estan suficientment cuinats per ser servits! Ara és el moment d’aplicar tot allò que els professors ens han transmès al llarg del màster i sobretot, intentar-ho amb ganes i optimisme!

Tiching. (13 juny del 2017). #HablamosdeEducación con Neus Sanmartí [Archiu de vídeo]. Recuperat de: https://www.youtube.com/watch?v=tzvNw_moNeA&feature=youtu.be

No hay comentarios:

Publicar un comentario