El nostre procés d'aprenentatge
Després
del primer bloc teòric del MFP, vàrem començar el primer període del
pràcticum. Un breu però intens contacte amb el món docent i amb el nostre
futur professional que hem volgut representar al nostre Thinglink d'una
manera molt visual i comunicativa, per tal d'apropar la nostra visió del procés.
En
la meva opinió he de dir que la possibilitat que suposa disposar de dues
setmanes com primer contacte abans del segon bloc del pràcticum, és sens dubte
útil i orientatiu. Per començar et brinda la possibilitat de conèixer al teu
tutor, la persona que t'acompanyarà durant les pràctiques, et guiarà i t'anirà
mostrant a poc a poc la feina que fa dins l'aula, i que per últim, t'avaluarà. D'altra banda et permet conèixer als grups amb els quals treballaràs
i per als quals programaràs una unitat didàctica. A més coneixeràs
altres grups i altres professors, el que et permet vorer als diferents grups a
diferents professors o ambients.
El pràcticum, per tant, ha suposat una primera pressa de contacte amb la
docència, curta, però intensa.
Per
aquest segon bloc teòric ressaltaria 2 aspectes que per mi han estat
fonamentals. Per una banda el treball amb unitats didàctiques, tan necessàries
com laborioses, i d'altra banda el treball amb eines que ens permetran
diversificar metodològicament, ampliar coneixements i compartir continguts
d'una manera senzilla i divertida. D'altra banda, hem descobert el món de les llicències Creative Commons i els REA, així com eines per crear-ne.
El nostre Thinglink
Ara ja coneixem més profundament els processos i els entorns d'aprenentatge, som capaços de treballar amb eines i plataformes digitals per crear i modificar recursos didàctics a l'altura del que s'espera dels professors del futur (més proper que llunyà).
És
en aquest punt, just abans de començar el segon període de pràcticum, mirem cap al futur i cap als canvis que són ja imparables, tot i no suposar
una majoria als centres docents (cosa que vàrem poder observar durant el
període de pràcticum). Queda molta feina per fer i som nosaltres, els que ara
haurem de treballar i esforçar-nos per anar, a poc a poc, implantant noves
tecnologies, metodologies, eines i procediments, que actualitzin els centres,
els departaments, les aules i en definitiva, evolucionar juntament amb tota la
comunitat educativa, apropant-la als canvis socials, culturals i econòmics que
marquen el nostre temps. Serem nosaltres els que haurem d'apostar per innovar,
crear i compartir, tal com ho deia Eduard Vallory durant la seva
visita a la UIB d'Eivissa.
Suposo
que caminem cap a la utopia, com tantes voltes hem vist durant les classes, els
debats i les reflexions. La utopia d'una educació millor, i no només això, una
educació que no s'entengui si no és en relació directa amb els canvis, les
demandes, i en contínua evolució, com els alumnes amb els quals treballem. És i
serà l'única forma de no quedar-se endarrere, ser valents, ser crítics amb la
nostra feina i amb la responsabilitat que suposa. Valorar el que és positiu reformular el que és millorable.
Comencem el segon període de pràctiques mirant
cap al futur i amb l'esperança de poder donar la millor versió de nosaltres
mateixos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario